E-commerce marketeer PostNL

PostNL staat bekend om de postbezorging en de pakketdienst. Maar een aantal jaar geleden hadden wij ook de webformules Sjopze en Drukwerkservice.nl.

 

Sjopze

Als e-commerce marketeer voor PostNL was ik verantwoordelijk voor de dagelijkse optimalisatie, het testen van webpagina’s, het voeren van campagnes en het doorontwikkelen van de Sjopze formule.

Door updates van Google en de impact van veranderende online oriëntatieprocessen van de klant  moest er wat gebeuren met de formule.  Na uitgebreid onderzoek naar de mogelijkheden en marktontwikkelingen is er voor Sjopze een nieuwe propositie ontwikkeld bestaande uit drie kernwaarden:

  •  Sjopze moest het platform voor retailers worden om in een ‘close user group’ aanbiedingen te doen met sterk gereduceerde prijzen. Dit kon via een winkelmandje op eigen website, waarmee doorverwijzingen naar externe websites van de retailers niet meer nodig was en dus conversieverlies sterk vermindert. Kort daarop is webshopformule Vente Exclusief met dit concept zeer succesvol geworden.
  • De combinatie van online en offline. Online shoppers zouden een vast klantenkaart krijgen waarmee zij in de filialen van de deelnemende retailers extra service kregen. Denk hierbij aan extra korting op aankoop in de winkel, private sales, modeshows en vip-uitnodigingen voor openingen.
  • Met een actief social media platform en groot e-mailbestand kan een inniger contact worden gemaakt met klanten over een brede range van onderwerpen. De content wordt gemaakt en gelezen door de klanten zelf en deze worden gesponsord door fabrikanten.  Voorbeeld hiervan zijn de kookblogs en fashionblogs.

Marktintroductie drukwerkservice.nl (b2c)

Als e-commerce marketeer was ik verantwoordelijk voor het proces van marktonderzoek, visie vorming, implementatie en aanpassen website. Daarnaast in samenwerking met sea en seo bureau’s campagnes ontwikkelen en bijsturen.

Met het opstellen van een marketingplan, kwartaalagenda ben ik samen met de formulemanager begonnen aan het online vermarkten van de formule drukwerkservice.nl. Hiervoor hebben we met behulp van een cross media campagne (sea, radio en affiliating) drukwerkservice.nl in één keer op de kaart weten te zetten. Met verontwaardiging bij drukkers werden wij gezien als’ game changer’ in de markt van direct marketing. Kort daarna is de formule doorgegroeid en opgenomen in de algemene propositie Zakelijke Markt van PostNL.

 

Wil je weten wat ik voor uw bedrijf kan betekenen? Bel 06 – 41 309 866

Ja, ik wil graag weten wat je voor mij kunt betekenen!

12 + 2 =

E-commerce marketeere-commerce marketeere-commerce marketeer drukwerkservice