Online marketing uitbesteden

Uw online marketingactiviteiten uitbesteden is best een lastige beslissing. Het succes van uw bedrijf legt u in iemands anders handen. Ik snap dat wel! Waar u niet op zit te wachten is een bureau waarmee u afspraken maakt voor succes, om vervolgens voor alle stappen een extra urenbundel te moeten afsluiten.

 

Romein Online Marketing werkt anders

Voordat ik ergens aan begin wil ik eerst weten hoe uw bedrijf ervoor staat. Wat u doet, wat u niet doet en welke ervaringen u al hebt opgedaan. Van daaruit stellen we een online marketingplan op. In dit document staan de doelstellingen en de daaraan gekoppelde activiteiten. Op die manier weet u waar u aan toe bent en wat u krijgt.

Zoals elke goede online marketeer ben ik Google Certified. Maar online marketing is voor mij meer dan alleen sea (zoekmachine adverteren) en seo (zoekmachine optimalisatie). Het is dáár zijn waar uw klanten zijn. Dat uitzoeken is niet makkelijk. Inzicht hebben in zoekgedrag en weten waar je klanten vandaan komen vraagt om een behoorlijk onderzoek. Soms moeten daarvoor nog extra aanpassingen gedaan worden in Google webmastertools,  Google adwords, Google analytics. Maar met die cijfers in de hand weten we nog beter waar het verkeer zit en hoe deze converteert. Inspelen op de customer journey -ook wel klantreis genoemd- wordt dan steeds makkelijker. Werken aan uw online en offline  aanwezigheid van uw merk en producten wordt een belangrijke graadmeter voor uw online succes.

 

Een praktijkvoorbeeld

Bij een lancering van een nieuwe visie heb ik voor een klant een free publicitiycampagne verzorgd. Na een interview hebben we naar ruim 60 perscontacten een persbericht verstuurd. Dit is zowel opgepikt door online als offline titels. Door de offline middelen werden de naam en producten bekend bij zowel doelgroep als gerelateerde beïnvloeders, die dicht bij de doelgroep staan. Daarnaast is het bericht via een opgebouwd mailbestand verstuurd naar alle contacten van de organisatie. Tweets en LinkedInberichten zijn geplaatst. Op deze manier hebben we extra naamsbekendheid opgebouwd, interesses gewekt,  kwamen meer lidmaatschapsaanvragen binnen en werden er kwalitatieve seo-links naar de website gegenereerd.

 

Op zoek naar een online marketeer of webshopmanager? Bel 06 – 41 309 866

Ja, ik wil graag weten wat je voor mij kunt betekenen!

10 + 1 =