Zoekmachine optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie (seo) is op het moment hét toverwoord om meer verkeer te krijgen naar de website. Ik ben het daar mee eens. Maar er is meer nodig dat alleen zoekmachine optimalisatie!
Wat is seo?
Google, Bing en andere zoekmachines zoeken bij elke zoekopdracht een resultaat. Dat resultaat wordt gevonden door een algoritme, een soort formule. Hierdoor vindt de zoekmachine het antwoord op je zoekopdracht. Er zijn twee aspecten belangrijk bij zoekmachine optimalisatie:
1. De technische aspecten van de zoekmachine optimalisatie.
2. De inhoudelijke zoekmachine optimalisatie.
Optimaliseren van uw vindbaarheid
Eerst gaan we na in hoeverre de technische aspecten goed zijn ingeregeld. Wanneer dit niet goed is schakel ik met uw webbouwer om ervoor te zorgen dat de techniek wel in orde is.
Daarna bekijken we de inhoud van uw website. Dit betekent dat we meer content creëren of de huidige contactmogelijkheden verbeteren voor uw website, bijvoorbeeld door interviews, herschikking van oude informatie op de site of in folders, blogs schrijven en meer. Daarbij wordt er ook content ontwikkeld die relevant is voor externe websites. Doordat bezoekers iets lezen over uw bedrijf in bijvoorbeeld een bepaald nieuwssite, zullen ze op het artikel klikken en uw site bezoeken. Dit heet inkomende links, wat belangrijk is voor Google. Maar nog belangrijker is dat uw potentiële klant uw bedrijf heeft leren kennen zonder dat hij hiernaar specifiek op zoek was. Dit wordt een ‘touchpoint’ in de ‘customer journey’-ook wel klantreis- genoemd. Voor dit proces wordt er een contentplan opgezet.
Hulp nodig bij de optimalisatie van uw website? Bel 06 – 41 309 866
Ja, ik wil graag weten wat je voor mij kunt betekenen!
Zoekmachine Optimalisatie
Zoekmachine optimalisatie (seo) is op het moment hét toverwoord om meer verkeer te krijgen naar de website. Ik ben het daar mee eens. Maar er is meer nodig dat alleen zoekmachine optimalisatie! Eerst wat achtergrondinformatie over seo.
Wat is seo?
Google, Bing en andere zoekmachines zoeken bij elke zoekopdracht een resultaat. Dat resultaat wordt gevonden door een algoritme, een soort formule. Hierdoor vindt de zoekmachine het antwoord op je zoekopdracht. Er zijn twee aspecten belangrijk bij zoekmachine optimalisatie:
1. De technische aspecten van de zoekmachine optimalisatie.
2. De inhoudelijke zoekmachine optimalisatie.
Optimaliseren van uw vindbaarheid
Eerst gaan we na in hoeverre de technische aspecten goed zijn ingeregeld. Wanneer dit niet goed is schakel ik met uw webbouwer om ervoor te zorgen dat de techniek wel in orde is. Daarna bekijken we de inhoud van uw website. Dit betekent dat we meer content creëren of de huidige contact verbeteren voor uw website, bijvoorbeeld door interviews, herschikking van oude informatie op de site of in folders, blogs schrijven en meer. Daarbij wordt er ook content ontwikkeld die relevant is voor externe websites. Doordat bezoekers iets lezen over uw bedrijf in bijvoorbeeld een bepaald dagblad, zullen ze op het artikel klikken en uw site bezoeken. Dit heet inkomende links, wat belangrijk is voor Google. Maar nog belangrijker is dat uw potentiële klant uw bedrijf heeft leren kennen zonder dat hij hiernaar specifiek op zoek was. Dit wordt een ‘touchpoint’ in de ‘customer journey’ genoemd. Voor dit proces wordt er een contentplan opgezet.