E-commerce manager Delta Lloyd
Delta Lloyd stond en staat voor bijzondere uitdagingen. Naast een distributienetwerk van verzekeringsadviseurs verkoopt zij producten direct online. Na verkoop van de verzekering verdwijnt de verzekeringsadviseur vaak uit beeld om de klanten direct met Delta Lloyd te laten schakelen. Verantwoordelijk voor de e-commerce en online marketing van de marktintroductie van particuliere schadeverzekeringen, heb ik de bouw en optimalisatie van aanvraagstraten begeleid en productpagina’s, campagnes, campagnepagina’s en contentstrategie opgezet.
Als e-commerce manager was ik verantwoordelijk voor seo-optimalisatie, het optimaliseren en ontwikkeling van tooling voor berekenapplicaties en voor online propositie-ontwikkeling. Voor de propositie-ontwikkelinghet doel om op het juiste moment in de latente behoefte van verhuizen in te spelen. Denk hierbij aan een banner tonen bij gebruikers van Facebook en Gmail op het moment dat zij melden dat ze zwanger zijn; dit is vaak een eerste trigger om te zoeken naar een grotere woning of verbouwing.
Aanwezig zijn en de klantreis – ook wel customer journey genoemd- beïnvloeden is een hele leuke en bijzondere manier van marketing bedrijven. Marketing wordt hiermee complexer, maar geeft ook veel meer mogelijkheden om net het verschil te maken tussen u en uw concurrenten.