Online marketing voor VGZ
Romein Online Marketing is werkzaam geweest voor o.a de merken Bewuzt, Izz en doorontwikkeling van kanaalverleiding voor VGZ.
Voor Bewuzt heb ik de online marketing eindejaarscampagne 2015 begeleid en uitgevoerd. Begonnen met het online branden van de merknaam Bewuzt.nl in aanloop van de campagne, door thema’s uit de zorg te kiezen waarmee de doelgroep zich verbonden voelt: mentaal, fysiek en emotioneel. Deze thema’s komen naar voren in de belevingen van Tess Milner, die in de Bewuzt-campagne verschillende ‘experiences’ opdoet. Deze experiences werden uitgezet via onder andere social media (facebook), wft, dumpert. Daarnaast is er een online platform ontwikkeld waarbij deze thema’s centraal staan. De gehele online marketing campagne was gericht op naamsbekendheid en bezoek aan het platform. Inmiddels (anno februari 2016) hebben ruim 1,2 miljoen mensen de video’s van Bewuzt bekeken. Gedurende de campagne is de focus verlegd naar online sales (prijspropositie). Hiervoor zijn nieuwe landingpages aangemaakt, re-targeting anders ingezet en zijn door middel van look-a-like-data meer prospects binnen gehaald. Dit resulteerde in stijgende verkoop en zelfs op de laatste dag meer verkoop dan het jaar ervoor.
Tooling ontwikkelt voor premie berekeningen
Voor Izz signaleerde ik dat er eigenlijk meer ‘startberekeningen’ nodig waren. Daarvoor heb ik in samenwerking met ux-designer, designer, product owner en IT in twaalf werkdagen een verkorte aanvraagstraat ontwikkeld en live gekregen. Een uitdaging, in het hoogseizoen worden er namelijk geen deployments gedaan in verband met stabiliteit van de systemen.
Kanaalmangement
Daarnaast zijn er enkele stappen gezet voor ‘kanaalverleiding’ van VGZ met onder andere de ontwikkeling van een nieuw filmpje voor de vier merken van cVGZ en een gepersonaliseerde videoboodschap voor klanten van cVGZ. Voor kanaal management heb samen gewerkt met het call center om call reductie te realiseren en content op de website te verbeteren. Met name in de campagne periode zijn er aanpassingen geweest die resulteerde in een vermindering in het aantal calls.